2012. október 5., péntek

Nem lep meg...újabb probléma!

Mindig mikor azt hiszem, hogy végre komolyabb előrelépés történhetne, akkor mindig történik valami, ami tönkre vágja minden tervemet. Másik bogaram szoktam használni, azonban történt vele egy komoly probléma. Az elmúlt 51 éve alatt nem egy kontár kezei között volt már, így a motoron is elég sok olyan szakszerűtlen javításnyom van, ami nem túl biztató. Eddig sosem hagyott ott, és a motor lelke mélyén egy nagyon jó motor, de olykor történnek gondok. Épp egy ilyen szerelő úgy tette be a gyertyákat, hogy semmivel sem kente meg őket, így a gyertyák ellenőrzésekor derült ki, hogy kettőt nem sikerült kiszedni. Nem feszegettem, a szerelő próbálta kiszedni. Éppen akkor indítási gondok voltak és első lépés a gyertyák ellenőrzése lett volna. Az egyik gyertya meleg motornál kijött, de a negyedik is csak nagy nehézségek árán. Azonban hoztak magukkal egy kis hengerfejet is, vagyis a menetet kikoptatták. Így perselyezni kellett. Állítólag ez a javítás sok ezer km-t kibírt volna, de a tizedét sem bírta, így egyszer csak kilőtte az egyik gyertyát a hengerfej és három hengerrel ment csak a motor. Ennek ellenére indult, jött, ment, persze elég hangos volt a motor, dinamó problémára gyanakodtam, nem is használtam így, csak mikor a szerelőhöz vittem, akkor saját lábán ment. Nem várt meglepetésként, hogy hengerfejet kell cserélni....

Az oválhoz vett motor ugyanolyan 34 lovas 1.2-es motor, mint ami a kocsiban van. Mivel az idő sürgetett bizonyos okoknál fogva, nem volt idő hengerfejet keresni, felújítani és beszerelni, így erről a motorról kellett leszedni. Nem tudtuk milyen látvány fogad, ha leszedjük a hengerfejet....hát ilyen:


Az egész esetben az egyetlen jó dolog ez volt. A hengerfej felújított, de elég komolyan rendbe lett téve, szinte újszerű látványa van, így ahogy volt be lehetett szerelni. Nagyon féltem, hogy a motorral rossz vásárt csinálok, nem tudtam mi vár rám, de most az egyszer örültem és azt gondoltam, hogy annyira talán nem néztem be a vásárlást.

Így az ovállal nem történik megint semmi sem. A hengerfej már megvan ehhez a motorhoz, de azt lehet, hogy fel kell újítani, utána össze lesz rakva a motor és bekerül a kocsiba. Ha jól megy minden, akkor ez még idén megtörténik, de egyenlőre nem merek semmit sem megtervezni, mert ez úgy látszik sosem jön össze...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése