2010. augusztus 29., vasárnap

Bogár 1953-ból...1.3 millió Ft-ért...

Amikor először megláttam ezt az ovál bogarat, rögtön az enyém jutott eszembe. Persze örülnék, ha az enyém ilyen állapotban lenne, ami nincs így, de a régi rendszám, a szín és a kocsinak az a fajta minősége is, ami az enyémet is jellemzi....vagyis tákolt/gányolt, de egyben lévő.


Erre is jellemző, hogy sok dolog nem gyári. A piros ajtókárpit is egyértelműen házi készítésű, és mindenféle ízlést mellőz, a barnás-sárgára kent padlólemez sem túl szép, és sok olyan apró részlet, amiből arra lehet következtetni, hogy akkoriban mikor rendbe tették, nem nagyon volt fontos a szép fényezés és korhű megjelenés.

Persze az enyémet nehéz űberelni, és ez a kocsi sokkal szebb/jobb, egyben lévő darab, ráadásul a hirdetés szerint műszakilag teljesen rendbe lett téve. S ezt valószínűleg nem törték össze oldalról, amit javítani kellene.


Egyese helyeken látható a festés, amiről már beszéltem, hogy hasonló, mint az enyémen, persze nem várnék többet egy ilyen korú autótól. Teljes felújítást igényel az autó az eladó szerint, elképzelhető, hogy a rohadásra utal, hiszen ha műszakilag rendben van, akkor már csak az alváz és karosszéria, na meg a belső tér lehet felújítandó.


Itt megvan a motorháztető, ami eléggé fontos, bár már nekem is, persze itt nem látni, hogy a karos index megvan-e és a kislámpa is láthatóan nincs meg. Valószínűleg ezek hiányoznak, mint az itthoni bogarak többségén. Bármennyire is képek alapján teljesen egyben van, a felújítása milliókba kerülne, nem lenne sokkal kevesebb rendbehozni, mint amit egy fa alól szednek elő 20 évnyi rohadás után. 


Amit igazán irigylek az a gyári motor. Igaz mindig azt mondom, hogy inkább legyen egy nem korhű, de jó motor a kocsiban, mint a gyári, amire el kell költeni fél milliót, mert már olyan rossz. De sebaj, úgysem vágyok OT rendszámra, ahol ez előírás lehetne, így ez önmagában nem jelent semmit.



Összességében nem akarom lehúzni ezt az autót, mert így tetszik ahogy van, s valószínűleg ha az enyém lenne, biztos nem az lenne az első dolgom, hogy darabjaira szedem és restauráltatom (nem csak a pénz miatt), hanem így hagynám ahogy van. Ha beszélhetünk patinás autókról, akkor ez nem teljesen illik bele a képbe, hiszen nem egy nagyon gyári darab, de még mindig jobban bejön (persze egy bizonyos értelemben), mint egy restaurált autó, amiből sok ugyanolyan van, de egy ilyen autóból még egy nincsen, mint az enyémből sem. Így egyéniség az enyém is, meg ez is, így látszik rajtuk a kor, a sok korábbi tulajdonos egyéni ízlésén át...úgyhogy tetszik, és mint az eladó is írja, nem sokszor bukkan fel ilyen manapság. Én ezt így hagynám meg, akik meg sok millióval a zsebükben ovált akarnak felújítani, azok biztos találnak maguknak olyat, ami felújítás nélkül semmit sem ér...de ezt kár lenne "bántani", ez így jó ahogy van...az a felújítás ráér...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése