2012. május 4., péntek

Motor

A motor talán az autó egyik legfontosabb eleme. Enélkül nem is autó. A kocsi motorját még sosem hallottam járni. Már a vételkor megtudtam, hogy beázott a motor, így nem is szabad a beindításán ügyködni, nehogy több kárt okozzon, mint ami már így is lehet. Nagyon kultúrált motor ez. Tiszta, szerintem sok napi használatos bogár motorjánál különb, elég bizalomgerjesztő még a házilagos dupla karbis átalakítás ellenére is.


Időm nem sűrűn volt arra, hogy a motort kikapjam, szétszedjem, megnézzem mi a gond vele, de igazság szerint nem is nagyon mertem megtenni. Nem értek hozzá, nem is hiszem, hogy feltűnnének bizonyos problémák, mindig úgy terveztem, hogy majd egy szerelő átnézi az egészet, s akkor kiderül majd, hogy pontosan mekkora a baj. Mivel nem az eredeti motorja, így sokat gondolkodtam azon, hogy kellene bele egy gyári, egybe bakos, 30 lovas motor, mint amilyen az eredeti is lehetett. Nem egyszerű és olcsó ilyet találni, de egy idő után már ott tartottam, hogy mindegy milyen motor megy bele, csak jó legyen. Számolgattam, és csak a motor kiszedése, szétbontása és átnézése, 0 javítás után, összerakással és a kocsiba való vissza tétellel együtt simán elkértek volna ezért 30-40 ezer Ft-ot, plusz a próbához motorolaj is kell, új gyertyák, amik plusz kiadások. Szóval ha úgy veszem, hogy semmi baja a motornak, akkor is elköltöttem volna ennyit, de mivel szinte biztos, hogy nagyobb gond is van vele, így biztos, hogy ez az összeg 50-60 közé is emelkedhetett volna, ha nem lett volna több. Így az tűnt a legésszerűbb megoldásnak, ha keresek egy olyan motort, ami szinte biztosan szuper, és csak be kell rakni....és találtam egyet....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése